jueves, 15 de agosto de 2013

Viatge 2013

Per Laura Botella 

Quan arriba el mes de juliol el cor Sènior de la UPV es prepara per fer el viatge, que aquest any ja és el que fa tres. Uns dies abans solem reunir-nos en la Sarga per ultimar els horaris, les parades del bus i... sent sinceres, per veure’ns, que ja feia un mes que no ens vèiem  Aquesta vegada anirem a Poblet, Ripoll i Besalú.

En la III Jornada Música + Natura, el nostre mestre i director ens va fer veure unes diapositives i uns textos per mostrar-nos la historia i els indrets dels esmentats monestirs. És una llàstima que no pugem gaudir dels seus arxius, si bé podrem xafar totes les pedres que van xafar els monjos.

La fi d'aquest viatge és posar en “solfa” tot el conjunt de conceptes, historia, etc., que albergaren els monestirs, si bé la convivència, la complicitat i el temps que compartim, posant cada cosa en el seu lloc, és molt profitós.

Besalú es un poble menut amb carrers estrets i façanes amb moltes flors, en mig de les pedres, que alegren  la visió. Té un pontet molt pintoresc que fa un conjunt molt, molt agradable. La guia cultural que teníem en aquest poble quan es va assabentar que érem membres d’un cor, no va tindre cap reparo en demanar si podíem cantar qualsevol cançó. No vam tenir cap dubte, i dintre d’una església menuda, la de Sant Pere, ens vam atrevir a dedicar-li: “Signore delle Cime”. Va eixir… com ho diria... per complir amb el desig de la guia, si bé a mi se me ompliren els ulls de llàgrimes, el que a mi em costa poc. Sempre podré dir que vaig cantar en una església de l’Edat Mitjana. Hauria de plantejar-me molt seriosament com gestionar els meus sentiments, si és que arribe a temps, que no ho sé.

Resumint, un altre any i un altra oportunitat de gaudir tots junts. Que dure. Per la meua part faré tot el que puga perquè no deixem de costat aquestos viatges.

sábado, 3 de agosto de 2013

Una mágica noche de verano

Por Chelín Payá

Tere i Joaquín, els amfitrions de la vetllada  
[foto: Rafa Silvestre]
Otra vez merienda-cena, pero nada de una cena de sobaquillo, “era una boda”, con la ventaja que en la mesa que me sentaba la compañía era excelente. No faltaba de nada, la comida deliciosa, los anfitriones perfectos, el ambiente ideal, el lugar precioso y, otra vez, una noche mágica. ¡Si!, nuestro mago favorito nos volvió a deleitar con una velada inolvidable y seguí siendo, junto con dos “personitas” más, la que iba haciendo lo que “él” me pedía.

Como la primera vez sentí la ilusión en mi corazón. Estaba pendiente, inquieta, emocionada. Quise cambiar de carta pero el “as de oros” me persiguió toda la noche; si he de ser sincera cambié, pero sin convicción. No pensaré nunca que hay una carta mejor y más bonita que esta.

No se si me excedí con “tonterías”, pero estaba eufórica y quería que, como yo lo estaba pasando tan bien, contagiar a todos los allí reunidos.

Gracias por hacerme comprender que la felicidad existe, aunque sean momentos breves.

viernes, 2 de agosto de 2013

La velada

Por Inma Teresí

Inma Teresí amb Pilar Peidro   [foto: Rafa Silvestre]
La velada que nos prepararon los amigos Tere y Joaquín fue inolvidable por las muchas atenciones con que nos obsequiaron toda la familia, en especial sus encantadoras nietas, unas jovencitas que nos atendieron con mucha cortesía y delicadeza. Me sentí mimada y no tengo duda de que también se sintieron así todos los que nos reunimos.

Para concluir Joaquín nos atrapó, con su magia, en ese incierto mundo de fantasías…, transportándonos a la infancia en la que todo es sorprendente. ¡Me sentí niña!

Además, mis recuerdos iban más lejos: había recuperado la complicidad que da la unión entre amigos, datada de muchos años atrás. El tiempo se había detenido. Fue una noche mágica para mí.

Gracias Tere y Ximo. Gracias que traslado también a todos asistentes.

Fue todo perfecto salvo el error mío que implicó a los tres coches de íbamos juntos, error achacable a la inseguridad que puede dar el transcurso del tiempo. Disculpad el fallo. Me gustaría que lo recordásemos como la anécdota de un precioso día.